Theo Coertjens International | News_Detail

Over Theo

Coertjens serveert een nieuwe huisstijl

Klaar voor een smakelijke toekomst vol kwalitatieve horecabereidingen

Voedingsproducent Coertjens uit Brecht veroverde de afgelopen decennia z’n plek in de Belgische horecawereld, én daarbuiten. Dankzij de kwalitatieve bereidingen van Coertjens serveert iedere horecaprofessional elk gerecht dan ook altijd vol vertrouwen. Met bijna zeventig jaar expertise op de teller is nu het tijd voor een nieuw hoofdstuk in het succesverhaal van dit bedrijf.

Wat in 1956 begon als een kleine familieslagerij in Borgerhout, groeide uit tot een succesvol bedrijf dat actief is in foodservice, industrie en retail. “Ons parcours startte met één bereiding voor een lokale frituur, en ondertussen hebben we een spectaculair assortiment samengesteld waar we jaarlijks nog nieuwe creaties aan toevoegen,” vertelt zaakvoerder Stijn De Ranter. “We houden vast aan onze lekker Belgische gerechten en populaire hotdogs, maar we verruimen onze blik ook met internationale lekkernijen, zowel oosters, Mexicaans als Italiaans. We hebben een breed aanbod, maar wat al die gerechten verbindt, is de smaak, de kwaliteit en vooral het gebruiksgemak die ze bieden aan de professional.”

Smaak, kwaliteit en innovatie

“Elke horecaprofessional wil maar één ding: zijn klanten verwennen met lekker eten. Dat begrijpen we bij Coertjens als geen ander,” zegt commercieel directeur Maarten Lannoo.  “Maar de uitdagingen in de horecasector worden groter. Denk maar aan minder ervaren personeel, hogere werkdruk en stijgende kosten. Coertjens is er om hen het leven makkelijker te maken, met authentieke, kwalitatieve bereidingen die in 1, 2, 3 klaar zijn. Dat is slimmer werken voor meer en beter resultaat.”

Met de slogan ‘Dat serveer je vol vertrouwen’ zet het bedrijf die belofte extra in de verf. “We bieden smaak en kwaliteit waar elke horecaprofessional altijd op kan rekenen. Dankzij onze focus op innovatie, blijven we onszelf ook uitdagen en zorgen we voor nieuwe bereidingen waarmee ondernemers hun aanbod kunnen blijven vernieuwen. Zo lanceerden we onlangs nog de oosterse special ‘Rendang’ en de klassieker ‘Miniballetjes in Tomatensaus’, allebei ideaal voor verrassende loaded fries.” 

Coertjens wikkelt zich in het nieuw

Coertjens hoort ondertussen thuis op de menukaart van vele horecaondernemers, van frituur en cateringbedrijf tot quickservicerestaurant. De ambities van het merk zijn echter groot. Coertjens wil blijven groeien en de volledige Belgische én buitenlandse horeca kennis laten maken met hun kwalitatieve gerechten, onderverdeeld in drie categorieën: Classics, Specials en Hotdogs. 

Om die plannen een stevig duwtje in de rug te geven, lanceert Coertjens een aangepaste huisstijl, met nieuwe wikkels voor de verpakkingen, een geüpdatete website en vooral heel wat inspiratie. “Met deze rebranding geven we Coertjens een gloednieuw elan, zonder aan de kern van ons succes te raken: onze expertise, ons gebruiksgemak én onze smaak en kwaliteit,” verduidelijkt Stijn De Ranter. “We zetten er zelfs nóg meer op in, met massa’s tips, tricks en recepten waarmee de horecaprofessional kan uitpakken in z’n zaak.”

Naast de huisstijl, website en nieuwe producten lanceert Coertjens dit jaar nog tal van extra’s voor de horecaprofessional. “Bij een jaar vol veranderingen horen uiteraard cadeaus,” besluit Maarten Lannoo. “Het hele jaar door mag iedereen zich verwachten aan acties, promo’s, inspiratie ... en de lekkerste én makkelijkste gerechten, dat spreekt voor zich.”